"Štartovali sme mestským okruhom č. 1, teda centrom. Postupovať
budeme ďalej v zmysle harmonogramu prác, pričom v poslednom, 6. okruhu,
začneme so zberom a čistením 2. mája. V teréne máme 12 kusov techniky,
vykonávame strojový, ale aj ručný pozber a súčasťou práce je
prostredníctvom aktivačných pracovníkov aj upratovanie zastávok MHD," povedal výkonný riaditeľ TSMP Milan Toth.
Ešte pred ukončením zimnej údržby sa v Prešove podarilo podľa Hudáka
zrealizovať aj niekoľko menších opráv, ktoré si nevyžadovali využitie
asfaltobetónu. Ten začína byť u dodávateľov dostupný až zhruba v
polovici marca. Tieto práce neboli hradené z rozpočtu na zimnú údržbu,
ale z financií vyčlenených na bežné opravy a údržbu miestnych
komunikácií.
"Mesto sa stará o oveľa viac, ako len o cesty a chodníky. Udržiavať a
opravovať potrebujeme z vlastných zdrojov aj zábradlia, obrubníky,
schodiská, rigoly, vpusty alebo dlažbu na Hlavnej ulici. S tým sme
nečakali na ukončenie zimnej údržby a pustili sme sa do toho, čo sme
vedeli urobiť ešte vo februári," uviedol primátor Prešova František Oľha.
Ako povedal Hudák, výtlky na cestách sa ešte v čase zimnej údržby
podarilo opraviť na viacerých uliciach, na ktorých poškodenie
upozorňovali ich obyvatelia.
"V pláne je ďalej postupovať v opravách na Hlavnej ulici, uliciach
Baštová, Suchomlynská či Slovenská, a následne sa budú cestári podľa
dôležitosti a závažnosti porušenia vozovky presúvať do ďalších častí
mesta," priblížil Hudák.
Súvislejšie opravy vozovky by mali byť podľa jeho slov realizované
najskôr na uliciach Chalupkova a Družstevná. Ďalšie súvislé opravy ciest
v meste budú nadväzovať na požiadavky, ktoré vzídu z rokovaní výborov
mestských častí v Prešove.
"V rozpočte na rok 2024 bolo na bežné opravy a údržbu miestnych ciest
a komunikácií zatiaľ vyčlenených 310.000 eur. V priebehu roka bude
mesto túto položku podľa potrieb navyšovať rozpočtovými opatreniami," dodal Hudák.